Wielkanocne babeczki bez glutenu i laktozy

Babeczki które rozpływają się w ustach! Zrobiłam na próbę i dzieci oszalały na ich punkcie! Są przepyszne a do tego nie zawierają glutenu ani laktozy. Jedna na pewno trafi jutro do koszyczka wielkanocnego. 

_DSC3839-2_DSC3844_DSC3847_DSC3848_DSC3849

Składniki:

  • 3 jajka
  • 1/2 szklanki cukru (można użyć stawi lub ksylitolu)
  • 1 szklanka mąki ziemniaczanej
  • 100 g masła (ja użyłam masła bez laktozy)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • kilka kropel ulubionego aromatu (u mnie waniliowy)

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Formę wysmarować masłem, oprószyć mąką (u mnie ziemniaczana).

Jajka (w całości, nie oddzielamy białek od żółtek) umieścić w misie miksera. Ubić na jasną, bardzo puszystą masę (końcówką do ubijania białek), przez kilka minut. Stopniowo, łyżka po łyżce dodawać cukier i dalej ubijać. Masa powinna być naprawdę bardzo puszysta i nawet więcej niż podwoić objętość, co zadecyduje o udanym wypieku i braku zakalca.

Mąkę ziemniaczaną wymieszać z proszkiem do pieczenia, przesiać. Dodać do masy jajecznej i delikatnie wymieszać, do połączenia. Dodać aromat.

Masło roztopić w garnuszku, wrzące wlać do ciasta, zmiksować tylko do połączenia.

Ciasto przelać do przygotowanej wcześniej formy (nie powinno zająć więcej niż 2/3 wysokości formy, inaczej ‚ucieknie’; babka bardzo rośnie).

Piec w temperaturze 170ºC przez około 50 – 60 minut do tzw. suchego patyczka. Wyjąć z piekarnika, po kilku minutach wyłożyć na kratkę, by przestygła. Przed podaniem oprószyć pudrem.

Smacznego :-).

Przepis pochodzi z bloga Moje Wypieki, poddałam go lekkim modyfikacjom. Całość składników z oryginalnego przepisu pomniejszyłam o połowę i użyłam masła bez laktozy. Następnym razem spróbuję jeszcze zastąpić cukier np. stewią lub ksylitolem.

Skomentuj

